"Týden byl pokládán mezi Židy za posvátný pojem vzhledem k zákonu ohledně odpočinku o sabatu a jeho asociací s první kapitolou knihy Genesis. Raní křesťané převzali jeho používání zprvu v židovské podobě s číslovanými dny beze jmen, včetně sabatu. Neděle, „první den týdne“ (Skutky 20:7, 1. Korintským 16:2, Zjevení 1:10), brzy nahradila sabat jako den náboženského svátku, ale samotný týden zůstal samostatný."
"Roku 321 n. l. římský císař Konstantin reguloval používání týdne kvůli problému používání různých dnů pro náboženské slavnosti azavedl neděli jako den náboženského svátku a odpočinku pro všechny skupiny, nejen pro křesťany a jiné skupiny, které již neděli slavily"
"Týden není přímou součástí kalendáře a dny se počítají stále dál bez přerušení od dob starého judaismu, takže ve všech kulturách, které používají sedmidenní týden, je vždy stejný den v týdnu. Tak např. při gregoriánské reformě kalendáře byl čtvrtek 4. října 1582 následován pátkem 15. října 1582."
"Týden je jednotka času delší než den a kratší než měsíc. Podle gregoriánského kalendáře má sedm dní, původně počítaných v pořadí neděle, pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek, sobota. V občanském kalendáři se však v řadě zemí světa vžilo počítání dnů v týdnu od pondělí jakožto od prvního pracovního dne."
"Dva víkendové dny začaly převládat ve 20. století a vedly u některých kalendářů k umístění neděle na konec týdne. Při pětidenním pracovním týdnu a ZAMĚŇOVÁNÍ KŘESŤANSKÉHO UCTÍVÁNÍ NEDĚLE NĚKTERÝMI LIDMI ZA DEN SABATU, mnozí lidé v posledních letech začali považovat pondělí za počáteční den týdne."
Více o změně soboty na neděli v církvi:
Text mojí přednášky o změně soboty v evangelickém kostele v Praze:
Proč mnozí křesťané nezachovávají sobotu? (souhrn důvodů)
Zachovávání soboty je otázkou integrity - audiozáznam přednášky o významu soboty hospodinovy s ThDr. Danielem Dudou (omluvte prosím horší kvalitu záznamu)
Co je podstatou soboty? (letáček GLOW)